وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: قطع اينترنت چه ربطي به وزارت ارتباطات دارد؟


وزير ارتباطات, با تاكيد بر اين‌‏كه موانع زيادي براي اطلاع‌‏رساني اقدامات موثر دولت وجود دارد، گفت: بايد سد بتوني رسانه‌‏هاي مخرب غير واقعي شكسته شده و اطلاع‌‏رساني صحيح و شفاف به مردم صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا ، دكتر محمد سليماني ، در همايش سراسري مديران روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با تاكيد بر اين‌‏كه دولت نهم داراي پارامترها و شاخص‌‏هايي است كه در دولت‌‏هاي گذشته وجود نداشته, خاطرنشان كرد: دولت نهم وابسته به حزب و گروه خاصي نيست ؛ بلكه دولتي كاملاً مردمي است.
وي، با بيان اين‌‏كه دولت نهم اگر حرف مي‌‏زند و صحبت مي‌‏كند, در جهت آن حتماً اقداماتي انجام مي‌‏دهد، كارآمدي را جزء مسايل اصلي دولت دانست و تاكيد كرد: بالا بردن بهره‌‏وري و راندمان نشان‌‏دهنده فشرده‌‏سازي دولت نهم است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به متمم بودجه كه در سال‌‏هاي گذشته عمده آن به كسري بودجه‌‏ها اختصاص مي‌‏يافت، گفت: نگرش دولت نهم كاملاًٌ متفاوت از دولت‌‏هاي گذشته است.
دولت نهم بلندگويي ندارد كه بتواند صحبت‌‏هاي خود را بيان كند
دكتر سليماني ، با تاكيد بر اين‌‏كه موانع و مقررات و مسايل موجود در دست مديران اجرايي و در دولت نهم كاهش پيدا كرده است، اظهارداشت: دولت نهم دست زالو صفتان از بيت‌‏المال را قطع مي‌‏كند.
وزير ارتباطات ، با بيان اين‌‏كه دولت نهم شيوه نگرش به اداره جهان را تغيير مي‌‏دهد ، يادآور شد: در دولت گذشته نشست مطبوعاتي سخنگوي دولت به طور كامل از رسانه ملي پخش مي‌‏شد ؛ اما دولت نهم بلندگويي ندارد كه بتواند صحبت‌‏هاي خود را بيان كند ؛ چرا كه وابسته به هيچ حزبي نيست.
وي، با بيان اين‌‏كه اطلاع‌‏رساني در دولت نهم به گردن مديران روابط عمومي است ، افزود: دولت نهم يك روزنامه وابسته به خود ندارد، پس اين از وظايف روابط عمومي‌‏هاست كه ارتباطات را با مردم برقرار كنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با تاكيد بر اين‌‏كه دولت نهم در فضاسازي موفق‌‏ترين دولت بوده است، نمونه آن را انتخابات 24 آذرماه ذكر كرد كه به خوبي نمايان است.
وي ، با بيان اين‌‏كه در خصوص انتخابات هيچ كدام از وزراي دولت نهم سخني نگفته‌‏اند كه بوي دفاع از گروه خاصي را دهد، تصريح كرد: برگرديد به انتخابات گذشته و به ياد بياوريد كه رييس دولت آن وقت در انتخابات چگونه صحبت مي‌‏كرد و كاملاً واضح بود كه از چه گروهي دفاع مي‌‏كرد.
دكتر سليماني، رمز موفقيت در انتخابات خبرگان را غيرهيجاني و غيرتبليغاتي بودن كانديداها دانست و تصريح كرد: مردم در انتخابات خبرنگان دولت نهم بيشترين مشاركت را داشته‌‏اند.
وي ، با بيان اين‌‏كه آرامش حاكم بر جامعه در انتخابات امسال نشان‌‏گر كارآمدي دولت بود، يادآورشد: به هر حال بايد در بخش اطلاع رساني دولت اقداماتي انجام دهيم و در جهتي كار كنيم تا كارهاي مربوط به مردم را انجام دهيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، خاطرنشان كرد: موانع زيادي در اطلاع‌‏رساني اقدامات موثر دولت وجود دارد، بايد اين سد بتوني رسانه‌‏هاي مخرب غير واقعي شكسته شود و به مردم اطلاع‌‏رساني درست شود.
مطبوعات عامل اصلي عقب افتادگي GCها را گردن ارتباطات سيار مي‌‏اندازند!
دكتر سليماني ، با اشاره به جلسات مطبوعاتي خود، گفت: بنده نيم ساعت در زمينه توليد داخل و دست‌‏يابي به فناوري‌‏هاي نوين صحبت مي‌‏كنم, رسانه‌‏ها اين را پخش نمي‌‏كنند ؛ اما در خصوص زمان ثبت‌‏نام آينده سيم كارت خبرهاي متعددي پخش مي‌‏كنند.
وي ، افزود: بنده 50 دقيقه آمار و ارقام در خصوص پيشرفت تلفن همراه و اين‌‏كه ماهانه يك ميليون سيم كارت به دست مردم داده‌‏ايم صحبت مي‌‏كنم اين مسئله جايي پخش نمي‌‏شود ؛ اما رسانه‌‏ها مي‌‏روند دنبال سوژه‌‏اي مانند كپي كردن سيم كارت و جو رواني براي مردم ايجاد مي‌‏كنند.
سليماني، خاطرنشان كرد: طبق اظهارات دادستان كل كشور يك نفر هم تاكنون به دادگاه در خصوص كپي سيم كارت مراجعه نكرده است و ما هم سيستم‌‏مان مشكلي ندارد ؛ اما مي‌‏بينيم در رسانه‌‏ها اين جو توسط يك سري عناصر ايجاد شده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خطاب به رسانه‌‏ها، گفت: چرا خبرهاي خوش را در كشور نمي‌‏گويند؟ چرا شاخص‌‏هاي آمار و ارقام اينترنتي را نمي‌‏گويند؟ فقط مي‌‏گويند چرا اينترنت قطع شد؟ اين چه ربطي به وزارت ارتباطات دارد؟
دكتر سليماني ، با اشاره به واگذاري 4 هزار ميليارد تومان سهام به مردم در طول يك سال گذشته كه در كل زمان انقلاب بي نظير بود، افزود: دولت نهم "خصوصي مردمي" را به شدت قبول دارد و شعار حضرت امام را مبني بر ارجاع كار مردم به مردم انجام خواهد داد.
وي ، افزود: دولت نهم اجازه نخواهد داد كه عده‌‏اي به بيت‌‏المال چنگ بيندازند.
دكتر سليماني، ادامه داد: يك وزير در دولت نهم را پيدا كنيد كه حق عادي ماموريت خود را گرفته باشد؟
دكتر سليماني، با اشاره به پروژه 700 ميليارد توماني پيمانكاران عمومي ارتباطات سيار و تاخير در اين پروژه، با بيان اين‌‏كه در صورتي كه پيمانكاران اين پروژه را در ارديبهشت 85 تحويل مي‌‏دادند ما در خرداد و تيرماه مي‌‏توانستيم, كليه سيم‌‏كارت‌‏ها را ارايه كنيم، اظهار داشت: در صورتي كه 8 ميليون سيم كارت تا پايان تيرماه واگذار مي‌‏شد, تاكنون ماهانه 80 ميليارد تومان ورودي سيستم داشتيم كه جمعاً بالغ بر 320ميليارد تومان مي‌‏شد ؛ اما مطبوعات عامل اصلي عقب افتادگي GCها را گردن ارتباطات سيار مي‌‏اندازند.
وي ، افزود: چه نفعي براي ارتباطات سيار دارد كه بخواهد براي GCها مزاحمت ايجاد كند.
دكتر سليماني، خطاب به روابط عمومي‌‏ها ، گفت: بايد اين هيجانات را كاهش داده و از حوزه خود دفاع كنيد.
رسانه‌‏هاي جوساز امنيت ملي را به خطر مي‌‏اندازند
وي، خاطرنشان كرد: اين اقدامات جوسازي است و معلوم است كه عده‌‏اي پشت پرده هستند كه مي‌‏خواهند جوي ناآرام ايجاد كند.
دكتر سليماني، خطاب به رسانه‌‏هايي كه جوسازي مي‌‏كنند و اين گونه مطلب مي‌‏نويسند، يادآورشد: نمي‌‏شود روي نور خاك ريخت, نمي شود آمار و ارقام دروغي داد. اين رسانه‌‏ها امنيت ملي را به خاطر مي‌‏اندازند.
وزير ارتباطات ، با تاكيد بر اين‌‏كه مردم به رسانه‌‏ها اعتماد ندارند، اظهارداشت: روابط عمومي‌‏ها نبايد در اتاقشان بنشينند و عكس العمل نشان ندهند.
وي ، با اشاره به راه‌‏اندازي 4 هزار طرح بزرگ در بخش مخابرات كشور، در رابطه با علت اين امر، تصريح كرد: زماني كه به سفرهاي استاني مي‌‏رويم مردم آن استان يك صدا مي‌‏گويند كه از مخابرات راضي هستند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به حضور پست بانك در يك‌‏هزار و 254 روستا براي خدمات دهي به مردم، اظهارداشت: چرا بانك‌‏هاي ديگر در روستاها وجود ندارند؟
دكتر سليماني ، افزود: چرا رسانه‌‏ها به اين روستاها نمي‌‏روند و گزارش نمي‌‏گيرند تا فضا را براي خدمات بيشتر تقويت كنند.
وي، تاكيد كرد: عناصري كه در اين رسانه‌‏ها قرار دارند, به تخريب افكار عمومي مي‌‏پردازند.
دكتر سليماني ، با اشاره به رشد فناوري اطلاعات ، گفت: انسان‌‏ها را با فناوري اطلاعات مي‌‏شود, بالا برد و حتي مي‌‏شود, پايين آورد.
وي، افزود: عمده هجمه فرهنگي كه كشور ما مي‌‏شود از طريق ابزارهاي فناوري اطلاعات صورت مي‌‏گيرد.
دكتر سليماني ، با تاكيد بر اين كه فضا و بستر ICT را بايد توسعه داده و جلو ببريم، يادآور شد: به هر حال اين امر مسووليت روابط عمومي‌‏ها را بسيار سنگين خواهد كرد.
وزير ارتباطات ، گفت: ما در مقابل ملت ايران متعهد هستيم و در مقابل پستي كه گرفته‌‏ايم و امكاناتي كه در اختيار داريم, بايد پاسخ‌‏گو باشيم.
دكتر سليماني، خاطرنشان كرد: همان‌‏گونه كه آفتاب زير ابر نمي‌‏ماند, تلاش‌‏هاي ما نيز بي‌‏نتيجه نخواهد ماند.
وي ، افزود: دولت نهم اعتقاد دارد كه به جاي وارد جنگ شدن بايد وارد كار شد و كارهاي انجام شده, برنامه‌‏ها و تلاش‌‏ها را به اطلاع مردم رساند.
دكتر سليماني ، گفت: روابط عمومي‌‏ها مي توانند اين خلاء اطلاع‌‏رساني را پر كنند.
وزير ارتباطات ، با تاكيد بر اين‌‏كه سوالات و انتقادات افكار عمومي بايد از طريق روابط عمومي در بخش‌‏هاي تخصصي جمع‌‏آوري و منتقل شود ، تصريح كرد: برنامه‌‏ريزي براي رفع همه اين مشكلات بايد شكل گيرد.
دكتر سليماني ،‌‏با اشاره به كارآمدي دولت نهم براي رفع مشكلات مردم ،‌‏يادآور شد: دولت نهم اولين دولتي است كه كل بودجه عمراني را در 6 ماهه اول سال اختصاص داد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا